ملیکه ی اریکه ی دل

تقدیم به آستان حضرت زینب سلام الله علیها

ملیکه ی اریکه ی دل

تقدیم به آستان حضرت زینب سلام الله علیها

اعتکاف و ایام البیض

اعتکاف و ایام البیض

در فرهنگ دین، مساجد از چنان ارزش و منزلتی برخوردارند که خداوند متعال آنها را خانه های خویش بر روی زمین و پناهگاهی مطمئن برای مؤمنین به شمار می آورد تا برای محفوظ ماندن از شرّ حوادث و آفات بدانجا روی آوردند(1) و این مکان مقدس را پایگاهی برای رسیدن به خدا و نزدیکی به آستانِ قُربِ حضرتِ حق بدانند و خداوند متعال نیز در تحسین آنان که اینگونه می اندیشند، می فرماید: «همانگونه که ستارگان برای زمینیان پرتوافشانی می کنند، مساجد نیز برای اهل آسمان نور افشانند و بی تردید خوشبخت، کسی است که مساجد، خانه هایش باشد»(2) و از حضرت رسول اکرم(صلّی الله علیه و آله و سلّم) درباره ی اهمیت و ارزش مساجد روایت است که: «بهترین مکانهای زمین، مساجد است و محبوب ترین افراد نزد خدا کسی است که زودتر از همه به مسجد داخل شود و دیرتر از همه بیرون رود».(3)

ادامه مطلب ...

یا علی ذاتت ثبوت قل هو الله احد...

یا علی ذاتت ثبوت قل هو الله احد

نام تو نقش نگین امرِ اَلله الصّمد

لم یلِد از مادر گیتی و لم یولَد چو تو

در جهان بعد از نبی، مِثلت لهُ کُفواً احد

***

.

ادامه مطلب ...

علی علیه السلام و زیبائیها:

علی علیه السلام و زیبائیها:
زیباترین ولادت: تنها کسی که در داخل خانه خدا بدنیا آمد، اوست.

زیباترین نام: بنا بر روایات متعدد، نام علی مشتق از نام خداست.

زیباترین معلم: علی تربیت شده دست پیامبر (ص) بود.

زیباترین سخنان: به تعبیر بسیاری از بزرگان، نهج البلاغه برادر قرآن کریم است. 
 

ادامه مطلب ...

توطئه جدید ضد شیعی ـ ایرانی

توطئه جدید ضد شیعی ـ ایرانی
شبکه های ماهواره ای جدید وهابی ها در پوشش حمایت از شیعیان!
شبکه «کلمه» که پخش آزمایشی برنامه های آن در هفته گذشته آغاز شده و قرار است از اول ماه رمضان، به صورت رسمی به پخش برنامه های خود اقدام کند، در نخستین برنامه خود در قالب گفت وگوهای تلویزیونی با علمای وهابی به طرح شبهاتی علیه مذهب شیعه، ولایت حضرت علی (ع)، عصمت ائمه، توسل و... پرداخته است.
وهابی ها در ادامه فعالیت های ضد اسلامی و ضد شیعه خود، اقدام به راه اندازی دو شبکه جدید کرده اند که صریح و بی پرده، اصول و مبانی تشیع را زیر سوال برده و با ستیز خود علیه ائمه اطهار (ع) در صدد است شکاف در جهان اسلام را تشدید کند.

ادامه مطلب ...

احادیث ائمه

سه خصلتی که مومن به آن احتیاج دارد  
قالَ الإمام الجواد - علیه السلام - :

الْمُؤمِنُ یَحْتاجُ إلی ثَلاثِ خِصال: تَوْفیق مِنَ اللهِ عَزَّ وَ جَلَّ، وَ واعِظ مِنْ نَفْسِهِ، وَ قَبُول مِمَّنْ یَنْصَحُهُ.

«بحارالأنوار، ج 72، ص 65، ح 3»

امام محمد تقی جواد الائمه - علیه السلام - فرمود: مؤمن در هر حال نیازمند به سه خصلت است: توفیق از طرف خداوند متعال، واعظی از درون خود، قبول و پذیرش نصیحت کسی که او را نصیحت نماید.

ادامه مطلب ...